La distinció entre elements mentals i conductuals no dóna resposta a l'interrogant de com descriure adequadament la cultura com un tot. El problema en que els pensaments i la conducta dels participants poden enfocar-se des de dos perspectives diferents:
L’èmic --> des de la dels propis participants.
L’ètic --> des de la dels observadors.
La prova d'adequació de les descripcions i anàlisis èmic és la seva correspondència amb una visió del món on els participants nadius l'accepten com a real. Al portar la investigació en el mode èmic, els antropòlegs intenten adquirir una coneixement de les categories i regles necessàries per pensar i actuar com un nadiu. Per exemple, el terme parentiu per la mare i la germana de la mare entre els bathonga; o quan es apropiat humiliar als nostres entre els kwakiutl; o quan es pot sol·licitar una cita entre una noi i una noia Nord-americana.
En canvi la prova d'adequació de les descripcions ètic té la capacitat per generar teories fructíferes des d'un punt de vista científic sobre les semblances i diferencies socioculturals. L' antropòleg utilitza categories o regles derivades del llenguatge fàctic de la ciència que resultarà poc familiar al nadiu. La comparació entre les versions ètic i èmic de la cultura dóna lloc als més importants i fascinants problemes de l'antropologia. Per poder comparar cultures l'antropòleg ha de recollir i organitzar les dades culturals referents a les mateixes en relació amb aspectes interculturals o pot ser parteix del tot social i/o cultural.
L'estructura d'aquests aspectes es denomina El patró Universal.
El patró Universal consta de 3 divisions:
- Infrastructuraà consisteix en activitats ètic que cada societat satisfà els mínims requisits per la subsistència. Trobem el mode de reproducció i el de producció.
- Estructura à Consisteix en les activitats econòmiques i polítiques de tipus ètic. Es pot establir: Entitat domèstica i política.
- Super estructura à Consisteix en conductes i pensaments dedicats a treballs artístics, lúdics i religiosos i intel·lectuals junt amb els aspectes mentals i èmic de l'estructura i infrastructura d'una cultura.
0 comentarios:
Publicar un comentario
Suscribirse a Enviar comentarios [Atom]
<< Inicio